Page 1 of 1 in the disciplina category
# Saturday, 14 January 2012

Dalykai, kuriuos daro sekmingi zmones

Kodėl tu susilauki stulbinamos sėkmės vienose srityje, tačiau kitose – ne? Pasirodo, kad daugybė nemažai pasiekusių žmonių neįsivaizduoja savo sėkmės priežasčių.

Dažnai sėkmę aiškiname kaip tam tikrų įgūdžių ir talentų turėjimą, kurių stingame kitose srityse. Tačiau toks intuityvus atsakymas nėra nedidelė paveikslo detalė.

Mūsų tyrimas rodo, kad sėkmingi žmonės tokiais tampa ne todėl, kas yra, o dėlto ką daro. Jei konkrečiau, yra devyni dalykai, kuriuos daro sėkmingi žmonės.

Būk konkretus

Kai užsibrėžiate tikslą, pasistenkite jį padaryti kiek įmanoma konkretesnį. „Numesti 5 kg.“ yra geresnis tikslas už „numesti keletą kilogramų“, nes jis perteikia vaizdą, kaip atrodo sėkmė. Žinojimas kur esi ir kiek dar liko iki tikslo verčia neprarasti entuziazmo iki tol, kol tikslą pasiekiate.




Turėdami omenyje, kokie užimti mes esame ir kiek daug tikslų vienu metu bandome pasiekti, nieko keisto, kad prarandame galimybes. Paprasčiausiai mes jų nepastebime.

Ar iš tiesų šiandien nėra galimybės nueiti į sporto salę? Atsakyti į skambutį? Išsiųsti verslo pasiūlymą? Pasiekti tikslą reiškia pasinaudoti šiomis galimybėmis, kitaip jos išslys mums iš pirštų.

Matuok progresą

Norint pasiekti tikslą, reikia reguliariai ir nuoširdžiai matuoti progresą. Jeigu nežinote dabartinių rezultatų, jūs negalite atitinkamai reaguoti į besikeičiančias aplinkybes ir naujus iššūkius. Matuokite progresą kiekvieną dieną (blogiausiu atveju - kartą į savaitę).

Būk realistiškas optimistas

Kai nusistatote tikslą, į viską žvelgiate pozityviai. Tikėjimas savo sėkme yra nepaprastai svarbus siekiant išlaikyti motyvaciją. Tačiau kad ir koks būtų tikslas, nemanykite, jog jį pasieksite lengvai.

Dauguma tikslų (ypač ambicingų) reikalauja laiko, planavimo, pastangų ir atkaklumo. Jei manysite, kad kelionė bus lengva, tai jos metu padarysite daugybę klaidų, kurių buvo galima išvengti.

Siekite tobulėjimo, o ne populiarumo

Tikėjimas savo įgūdžiais pasiekti tikslą yra svarbu, tačiau taip pat reikia tikėti, jog galite įgyti naujų įgūžių. Dauguma mūsų tiki, jog intelekto, asmenybės, fizinių savybių negalime pakeisti. Tuomet užsibrėžiame tokius tikslus, kurie atitiktų mūsų asmenybę.

Laimei, mokslininkai įrodė, kad ši prielaida yra klaidinga. Suvokimas, kad galite pasikeisti padeda priimti geresnius sprendimus ir pasiekti pilną potencialą. Kitas naudingas aspektas - malonu bus ne tik pasiekti tikslą, bet ir jo siekti.

Ugdyk discipliną

Disciplina yra gebėjimas siekti ilgalaikių tikslų ir nepasiduoti esant sunkioms situacijoms. Tyrimai rodo, kad disciplinos nestokojantys žmonės įgyja daugiau žinių ir daugiau uždirba.


Gera naujiena ta, kad galite ugdyti discipliną. Žmonės, kurie dažniau mano esantis nedisciplinuoti, turi daugiau galimybių pasikeisti ir pasiekti sėkmės. Kaip minėjau anksčiau, nuolatinės pastangos ir planavimas veda į sėkmę.

Stiprink valios raumenis

Tavo savikontrolės raumenys veikia lygiai taip pat kaip ir kūno raumenys – netreniruojami silpsta. Bet „įkinkyti“ į darbą jie stiprėja visą laiką ir padeda įgyvendinti tikslus.

Ugdydami valią suteikite sau nuolatinius iššūkius. Nustokite valgę nesveiką maistą, kiekvieną dieną padarykite nors po keletą šimtų atsispaudimų, išsitieskite, kai jaučiatės „susmukę“, įgykite naujų įgūdžių, kurie nebūtinai susiję su jūsų veikla.

Pradėkite mažais žingsneliai. Jei norite numesti dietos, valgykite trečdaliu mažiau negu iki šiol. Vėliau, jau šiek tiek įgavę pasitikėjimo, sumažinkite maisto kiekį dar tiek pat. Ilgainiui jūsų valios raumenys taps stiprūs.

Nepersistenk

Nesvarbu kaip stipriai paaugo jūsų valios raumenys, privalote suprasti, jog jūsų galimybės yra ribotos. Jei perdegsite, ilgainiui tai gali stipriai atsiliepti jūsų produktyvumui ir sveikatai.

Nepriimkite keleto iššūkių vienu metu. Dauguma žmonių pernelyg pasitiki savimi ir mano galėsiantys atsisakyti žalingų įpročių, tačiau pasąmoningai jie vis tiek „išlenda“.

Sėkmingi žmonės žino, kad ne mažiau svarbu tam tikru momentu nustoti siekti savo tikslo ir atsipalaiduoti. Kaip sakė mano draugas: „Žinok, kada pralaimėti ir išgerti Margaritos kokteilį“.

Susikoncentruok ties tuo, ką padarysi, o ne tuo, ko vengsi

Norite numesti svorio, atsikraktyti žalingo įpročio ar blogos nuotaikos? Tuomet ugdykite gerus įpročius, užuot susikoncentravę ties blogais įpročiais ir problemomis. Mesti rūkyti daug lengviau, jei užsibrėžiate tikslą lankytis sporto salėje.

Mokslininkų tyrimai parodė, kad kuo labiau stengiatės užmigti, tuo mažiau šansų, jog užmigsite. Atkakliai besistengdami atsisakyti blogio įpročio, jūs gaunate atvirkščią rezultatą.

Neabejoju, kad dalį šių patarimų (arba juos visus) esate skaitę anksčiau. Jie – esminiai, ilgaamžiai, todėl veikia visada. Prisiminkite, kad neturite tapti kitokiu žmogumi, kad taptumėte sėkmingu žmogumi. Svarbu ne tai, kas esate, o tai, ką darote.


#    Comments [0] |