Page 1 of 1 in the mada category
# Thursday, 21 June 2012
# Wednesday, 20 June 2012

Naujas mados klyksmas

netrukus jau bus galima isigyti musu parduotuveje





#    Comments [0] |
# Monday, 12 March 2012

Pedkelnes vyrams



asdfasd
Sios pedkelnes sukurtos vieno italijos dizainerio Emilio Cacallini. Ar tai madinga ar tai kiek beprotiska ideja?
Ar tai kultas ar tai kaprizas. Svarstoma ar tai tikrai gera ir praktiska mados ideja ar tai tik dar vienas ksandalingas budas kaip pritraukti demesi? O gal tai galima pavadinti tik kvailu drabuziu




#    Comments [0] |
# Friday, 24 February 2012

Isdavikiskas sovietiskas dievaiciu ivaizdis

Apsilankymas kaukių karnavale Venecijoje, televizijos laidos „Mados nuosprendis“ filmavimai, paskaitos „Mada ir Holivudas“ Sankt Peterburge, užsiėmimai „Mados akademijoje“ Maskvoje... Vėliau – Stambulas, Florencija bei naujausios knygos lietuvių kalba „Šiandien esu madingas. 100 atsakymų apie madą ir save“ Vilniuje pristatymas... Toks žinomo mados istoriko Aleksandro Vasiljevo artimiausių darbų grafikas.

Žvaigždės neleido prarasti vilties

Į jį seniai buvo įtrauktas ir naujausios А. Vasiljevo parodos „Mada už geležinės uždangos. Iš tarybinės epochos žvaigždžių epochos” atidarymas, šiandieną įvykęs Maskvoje, Caricino parodų centre.

Medžiagą šiai kolekcijai A. Vasiljevas kaupė dvidešimt penkerius metus. Tiek pat metų bandė išsiaiškinti, kaip ji formavosi, keitėsi. „Aš perskaičiau neįtikėtinai daug dokumentų, domėjausi sovietiniu gyvenimo būdu ir tais, kurie tada trukdė mados plėtrai šalyje. Bet svarbiausia, dvidešimt penkerius metus rinkau ir surinkau sovietmečio žvaigždžių suknelių kolekciją,“ – laimingas šypsosi kelių dešimtmečių atradimus ir praradimus prisiminęs kolekcininkas.

Tatjana Okunevskaja,Tamara Makarova, Liubov Orlova, Lidija Smirnova, Klaudija Šulženko, Edita Utiosova. Tai prieškario ir Antrojo pasaulinio karo laikų sovietinio kino ir scenos žvaigždės, neleidusios prarasti vilties karo negandų užkluptiems žmonėms. Jos tapo A. Vasiljevo tyrinėjimų objektais.

„Antrasis pasaulinis karas palietė kiekvieną žmonių gyvenimo aspektą. Jis turėjo radikalų poveikį madai,“ – pastebi po kruopelytę žinias apie tą laikmetį rinkęs ir atidžiai jas analizavęs A. Vasiljevas. Vyrai išvyko į frontą, moterys liko vienos, joms teko pakelti sunkią karo naštą. Tačiau jos nepaliovė puoštis, tik drabužių stilius tapo militaristinis...

Suknelės su iškirptėmis, apnuoginti pečiai – grįžęs moteriškumas

Pasibaigus karui, tarybinės moterys atsikvėpė – pamėgo lengvus, raštuotus audinius, sukneles su iškirptėmis ir apnuogintais pečiais, spalvingus sijonus ir palaidines be rankovių, o tai reiškia vieną dalyką - moteriškumas ir elegancija sugrįžo. Tačiau euforija truko neilgai. Po laikino atšilimo prasidėjo mados atšalimas, kuris tęsėsi iki Stalino mirties.

Į valdžią atėjus Nikitai Chruščiovui, šalyje prasidėjo milžiniški pokyčiai. Tarybų Sąjunga atsivėrė pasauliui, o šis tapo atviresnis jai: tarptautiniai mainai ir kontaktai, išvykos į užsienį, 1956 metais Maskvoje ir Leningrade įvykusi Pablo Picasso paroda, Pasaulinis demokratinio jaunimo ir studentų festivalis Maskvoje 1957-aisiais tapo neįtikėtino svarbumo įvykiais. Bet svarbiausia – pasikeitė šalies gyvenimas, pradėjo reikštis naujos literatūros, meno, teatro, kino, mados tendencijos.

L. Gurčenko išpopuliarino Diorą

Neįtikėtinai išpopuliarėjo Christiano Dioro stilius. „1956 metais parodytame filme „Karnavalo naktis“ Liudmila Gurčenko dėvėjo būtent Ch. Dioro modeliuotą suknelę! Šis tarybinių moterų širdis užkariavęs siluetas buvo išties žavingas: siauras liemuo, pabrėžta krūtinė, nuleista pečių linija, išryškinti klubai moteris darė labai moteriškas ir patrauklias. Sovietų stilius ir ideologija buvo pasmerkti žlugti,“ – be menkiausios nostalgijos pastebi A. Vasiljevas.

„Geležinė uždanga“ vis labiau kilo. Į užsienį išsiveržė tarybiniai sportininkai, muzikantai, cirkas, Aleksandro Moisejevo dainų ir šokių ansamblis, liaudies dainų ir šokių ansamblis „Beriozka“ ... Atvykstantys atlikėjai platino Vakarų mados tendencijas. 1959 metais Sovietų Sąjungoje apsilankė pats Christianas Dioras!

Užsimezgė kontaktai su Vakarų stilistais, mados kūrėjais, kūrusiais sovietų kino ir scenos žvaigždžių (palyginus su eilinių tarybinių moterų drabužiais) išdavikiškai prabangų įvaizdį. Madas diktuoti ėmė naujos ekrano ir scenos deivės: Ala Larionova, Klara Lučko, Elina Bystrickaja, Irina Skobceva, Ariadna Šengelaja. Vėliau - Natalija Fatejeva, Tatjana Doronina, Larisa Golubkina, Svetlana Svetličnaja, Ala Demidova...

„Raudonoji bomba“ ir Pierro Cardino „veidas“

Suknelė, kurią 1960-aisiais Kanų kino festivalyje dėvėjo Klara Lučko, sukėlė furorą. Europos žiniasklaida ja pasipuošusią Klarą pavadino „raudonąja bomba Lučko“. „Ši suknelė buvo pasiūta iš raudono nailono, jos apačia sutvirtinta metaliniais lankais. Ji - vienas iš mano parodos „Mada už geležinės uždangos“ eksponatų,“- ne be priežasties didžiuojasi Aleksandras.

Garsiojo balerina Maja Pliseckaja buvo pirmoji sovietų menininkė, nusifotografavusi žurnalo VOGUE viršeliui. Mados pasaulyje rusių visada buvo daug, tačiau visos jos buvo emigrantės. Tuo tarpu M. Pliseckajos nuotraukos, kurias sukūrė amerikiečių fotografas Richardas Avedonas, patvirtino spėjimą, kad sovietų moterys gali spindėti kaip deivės.

Netrukus M. Pliseckaja tapo Pierro Cardino mado namų veidu. „Mano kolekcijoje yra dvi M. Pliseckajai priklaususios P. Cardino suknelės bei „Chanel“ kostiumėlis, kuris baleriną pavertė tikra dama,“ – prasitaria A. Vasiljevas.

1960-aisiais imta kurti paprastą ir universalią sovietinę madą, tačiau nepaisant visų modeliuotojų pastangų, populiarėjo elegantiški vakarietiški siluetai: sijonai virš kelių, siauros kelnės, Jackie Kennedy stiliaus suknelės.

Mada – iš po prekystalio

Pasak A. Vasiljevo, to meto madoje pasijuto abstrakčių P. Picasso paveikslų įtaka, papuošalai priminė atominio sprogimo „grybą“, ryškios spalvos vis labiau ją artino prie pop meno. Buvo sukurtas blizgus audinys su liureksu. Išpopuliarėjo kostiumėliai, o dešimtmečio simboliu tapo trumpi moteriški kailinukai.

Į valdžią atėjus Leonidui Brežnevui ir prasidėjus „sąstingio laikotarpiui“, mada taip pat sustingo. Vakarietiškos prekės sunkiai patekdavo į sovietines parduotuves, jų buvo galima įsigyti tik specialiose parduotuvėse iš po prekystalio, tik per pažįstamus ar gimines. Austriški, suomiški, jugoslaviški ar itališki drabužiai ir avalynė tapo prabangos prekėmis.

1965-aisiais, baigęs Lengvosios pramonės ir tekstilės institutą, į mados pasaulį įsiveržė modeliuotojas Viačeslavas Zaicevas, ėmęs diktuoti tarybines madas. Prieš jį madoje vyrų nebuvo. „A. Zaicevas buvo ir yra talentingas dailininkas, jis domisi Vakarų mados tendencijomis, vakaruose yra vadinamas „Raudonuoju Dioru“. Būtent jis sukūrė fatališkos moters įvaizdį rusų estrados karalienei, dainininkei Alai Pugačiovai. Komentarai, kaip sakoma, nereikalingi,“– šypsosi mados, drabužio, įvaizdžio reikšmės žvaigždžių gyvenimams nepamirštantis pabrėžti mados guru A. Vasiljevas.

#    Comments [0] |